כל האפשרויות, טיפול טבעי, מניעה והקלה

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

ריפוי מהיר של הטחורים באמצעות טיפול חשמלי

במהלך השנים התגלו שיטות רבות ומגוונות לטיפול בטחורים, אך חלקן נחשבות לפולשניות ויעשה בהן שימוש רק אם השיטות האחרות לא יועילו. עבור אלה הסובלים לראשונה מטחורים, מקובל להמליץ על תזונה עתירת סיבים, שתביא להקלה ואפילו לריפוי, שתיית כמות רבה של מים ושימוש במשחות להקלה זמנית.

כותרת אלמנט

אך קשה לקבוע שכל אדם שמקפיד על תזונה המתאימה להתמודדות עם טחורים, כגון מגוון פירות או ירקות, ודייסות סולת או סובין, יזכה להקלה המצופה. חלק מהסובלים מטחורים מקפידים על הטיפולים המומלצים, אך התסמינים רק מחמירים.

אם כך המצב, אחד מהטיפולים היעילים ביותר הוא תרפיה בחשמל. איך בדיוק עובד טיפול בחשמל לטחורים? איך זה עובד וכיצד הוא מועיל?

טיפול חשמלי ממוקד

טחורים אינם נחשבים למחלה במובן המקובל. הם אמנם יוצרים אי נוחות רבה אבל הם אינם מהווים סכנה כשלעצמם. זוהי התנפחות כלי הדם הנובעת מזיהום דלקת במעיים, ולעתים דימום. איש עדיין לא מת מטחורים, אבל אי הנוחות המרובה בהחלט יוצרת מוטיבציה לפעול, לטפל ולא להתעלם. את הטחורים מקובל לסווג לפי רמות חומרה שונות, או בהתאם למיקומם, כגון טחורים חיצוניים לעומת טחורים פנימיים.

לצד תחושה של אי נוחות, הם עשויים להיות מלווים בכאב, נפיחות, גירוי ודימום. הטיפול בחשמל נעשה באמצעות מכשיר ייעודי, רפואי, המעביר זרם חשמלי ממוקד לאזור המטופל. בהחלט יתכן כי יהיה נחוץ יותר מטיפול אחד בכדי להביא להקלה משמעותית. ראוי לציין כי יש מקרים שבהם הטחורים הינם עדות לבעיה מקיפה יותר. לכן, כדאי לעשות בירור לגבי קיום מחלת מעיים, לרבות מחלה דלקתית מסוג קוליטיס או קרוהן. במקרים אלה, בוודאי שהטיפול בחשמל לא יהיה מספק. יש לשקול טיפולים נוספים, בתרופות הקיימות כיום בכדי לטפל גם בתסמינים האחרים.

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

ללא כאבים וללא הרדמה

ישנם הממליצים לפנות לטיפול חשמלי בבעיית הטחורים במקביל לביצוע פעולות נוספות. למשל, מקובל להציע שתיה מרובה של מים ואכילת מזונות הידועים בתכולת סיבים ניכרת. מומלץ להימנע משהות מרובע בשירותים וכן להימנע מהתאמצות או הפעלת לחץ לצורך יציאה. חשוב לשמור על היגיינה מקסימלית של המקום, עדיף להשתמש במגבונים רכים ולחים לניקוי, במקום השימוש בנייר טואלט. יש לשטוף את האזור לעיתים קרובות, במים חמימים.

במידת האפשר, כדאי להפסיק לחלוטין את השימוש בנייר או במגבונים לעבור לשטיפה של פי הטבעת בלבד. האפשרות לשטיפה עלבסיס קבוע הפכה להיות קלה יותר בשנים האחרונות, לאחר שבקבוקי שטיפה ניידים זמינים ונמכרים כיום בחנויות בארץ ובאליאקספרס. מומלץ לבחון את החלופה הזו.

אך במה מועיל מעבר לכך, הטיפול בחשמל? התפתחות הטחורים מלווה בדרך כלל בהתנפחות של כלי הדם באזור פי הטבעת ולפעמים גם בתוך אזור הרקטום. זרם חשמלי ממוקד מביא להפחתת הנפיחות ויצירת ניוון של האזור הפגוע. חשוב להרגיע ולומר כי לא מדובר בטיפול היוצר כאב ואפילו אי נוחות כמעט ואיננה קיימת.  הזרם החשמלי מופעל בעוצמה נמוכה, על מנת להשיג תוצאה נקודתית.

כטיפול פרא רפואי, עולה השאלה האם יש צורך באלחוש מקומי, אולי אפילו בהרדמה? הטיפול בחשמל אינו מצריך זאת, לא מדובר בפרוצדורה פולשנית והרדמה איננה נדרשת. ניתן לאחר הטיפול לחזור לשגרת החיים, אך כדאי לקיים מנוחה של יום או יומיים כדי להעצים את אפקט הריפוי.

חשוב לציין כי הטיפול בחשמל לטחורים נחשב כיעיל במיוחד עבור הסובלים משלבים קלים או בינוניים. אם הטחורים בולטים וכואבים מאוד, הטיפול עשוי להשפיע מעט מאוד או בכלל לא. טיפולים אפשריים נוספים יכולים להתבסס על הזרקת תרופות לכלי הדם הנפוחים או על ביצוע צריבה של כלי הדם. אפשרי גם טיפול בהקפאה. אם טיפולים אלה לא הועילו, הסרת טחורים בניתוח תהיה המוצא האחרון.

לסובלים מטחורים מתקדמים דרגה 3-4 ויותר, נמליץ לקרוא אודות שיטת הטיפול PPH – לקריאה בהרחבה הקליקו כאן >>

This is the heading

טיפול בלייזר לטחורים: מדריך מקיף

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

אולי תרצו לקרוא עוד בנושא:

This is the heading

טיפול בלייזר לטחורים: מדריך מקיף

This is the heading

טיפול בטחורים פנימיים בשיטת PPH

This is the heading

טיפול בטחורים בשיטת דופלר לעומת כריתת טחורים

This is the heading

קשירת טחורים: מדריך מקיף