כל האפשרויות, טיפול טבעי, מניעה והקלה

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

מצב מוקדם של טחורים וטיפול בהם

התסמינים הראשונים של טחורים הינם כאבים, גרד ואי נוחות כללית בפעילויות יומיומיות כמו למשל ישיבה ועמידה. כאשר מתפתחים התסמינים הראשונים, נעשה ניסיון לטיפול לא פולשני אשר ינסה להקל על הכאב ולהעלים את הטחורים. בדרך כלל הטיפול במצב המוקדם של הטחורים יכלול איזון תזונתי, משחות וקרמים ותרופות סבתא ידועות. שכיחותם של האנשים אשר סובלים מבעיה זו הולכת וגדלה, וקיימת יותר אצל נשים (בחלקה עקב הריון).

כותרת אלמנט

בדרך כלל כבר בשלב זה, רצוי לפנות לפרוקטולוג, אשר יידע לכוון את החלה למגוון טיפולים. כמו כן הוא יאבחן את דרגת החומרה של הטחורים, על פי המקובל. טחורים במצב מוקדם מוגדרים בדרגה 1-2, ומהווים את השלבים האופטימליים לטיפול בבעיה. החולים, אשר מעוניינים בגישת טיפול לא קונבנציונלית, יפנו לרוב אל נטורופת. מטרת הטיפול בשלב הראשוני הינו בטיפול שמרני על מנת להפחית את הבצקת, להקל על הכאבים, ולנסות להחזיר את הטחורים למקומם המקורי.

איזון תזונתי

רוב מקרי הטחורים מתפרצים עקב תזונה לא מאוזנת, בעיות במערכת העיכול ועצירות. ההמלצות התזונתיות מתמקדות באכילת פירות וירקות רבים (במיוחד ירוקים), על מנת להעלות את כמות הסיבים. המלצות נוספות הן להימנע מאכילת מזון מטוגן, סוכרים ומזונות חריפים. לאכול מזונות כמו שום ובצל, פירות כתומים, שיבולת שועל ולהרבות בשתייה רבה כמו מים.

לתוצאות יעילות ומהירות יתר, בשילוב עם ההמלצות התזונתיות, יש להקפיד על פעילות גופנית. לפעילות גופנית קבועה יש יתרונות רבים בסיוע למערכת העיכול וליציאות קבועות ורכות יותר. כחלק מהרגלי חיים בריאים נכונים יותר, מומלץ לסובלים מטחורים להפחית בכמויות הקפה, בעישון ובסחיבת משאות כבדים.

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

משחות וקרמים טיפוליים

לפעמים בשלב הראשוני, הכאבים והסבל כל כך גדולים, עד כי האדם הסובל מעוניין בהקלה ובשיכוך הכאב בלבד. לפיכך נעשה שימוש בקרמים ונרות שונים אשר נועדו לאלחש כאב. קרמים אלה לא פותרים את הבעיה המקורית, אולם מצליחים להרדים את המקום, להוות כמחיצה ושכבת הגנה בין הטחורים הכואבים והצואה, ולכווץ את כלי הדם המספקים את הטחורים (Sclerotherapy). משחות אלה יכולות להיות על בסיס טבעי ולהימכר בבתי הטבע השונים, ללא מרשם רופא. בדרך כלל הם יהיו מוגבלים בזמן המריחה שלהם עקב יעילותם.

בשוק קיימים מגוון גדול של משחות חיצוניות, ג'ל, נרות ואף תרסיסים נוספים. כמו כן, נעשה לפעמים שימוש במרככי צואה שונים על מנת להפחית את החיכוך והכאב הנגרם. ישנם גם משחות רבות אשר ניתנות ומומלצות על ידי מומחים ברפואה הסינית או עשבי מאכל. בדרך כלל לא ידועים מקרים של תופעות לוואי אשר נגרמו מקרמים ומשחות, הן הטבעיות והן הכימיות.

שמנים לטיפול טבעי בטחורים

שמן הפיגם שימש עוד מימי קדם לטיפול בבעיות בריאותיות שונות ומרובות ונמצא היום כאחד מהטיפולים הטבעיים היעילים לטיפול במניעה ובהעלמת טחורים. אחת התכונות של שמן המופק מצמח הפיגם, הוא השפעתו על כיווץ והקלה בכאב. לכן מריחה של שמן פיגם איכותי פעמיים ביום על איזור פי הטבעת, ועד לספיגתו, תוכל לסייע במניעת טחורים לטווח ארוך.. במידה ויצאו לכם טחורים חיצוניים – ניתן לבצע מריחה של שמן הפיגם לפחות 3 עד 4 פעמים ביום ותוך מספר שבועות הטחורים יעלמו כליל. נכון שזה לוקח יותר זמן ממשחות רפואיות, אך מדובר בטיפול טבעי בגישה ההוליסטית. חשוב גם לשלב שטיפת הישבן במקום ניגוב, באופן כללי גם כשאין טחורים ובעיקר בתקופה שבה הם יוצאים.

טיפולים לא שמרניים

כאשר הטיפולים השמרניים כמו איזון תזונתי ומשחות אינו מקל על הכאבים והתסמינים, לאחר כשבועיים של טיפול, יש לפנות לטיפולים מתקדמים יותר. טיפולים אלה נחשבים כיעילים בשלב ההתחלתי של הטחורים, מכיוון שהם אינם כוללים המלצות לניתוח, הם נעשים במסגרת מרפאתית ונחשבים כקלים ולא מלווים בכאבים. טיפולים אלה כוללים צריבות באמצעות טיפול אולטרא אדום באופן ישיר על הטחור על מנת להביא לכיווצו, שימוש בחומרים מקרישים או קשירת טחורים.

פעולות אלו, אשר מקדימות את הטיפול הכירורגי הגדול מנסות להפריד בין הטחור ואספקת הדם שלו כך שיווצר נמק. שיטות אלו הן פולשניות ואגרסיביות יותר, אולם הן אינן מלוות בכאבים חריגים. ההמלצה היא לטפל בטחורים באופן יעיל כך שאפשר יהיה להוריד את סיכויי החזרה שלהם. במידה והטחורים אינם מטופלים עלול להיווצר סדק כרוני בפי הטבעת, אנמיה כתוצאה מהדימומים הממושכים או דלקות.

This is the heading

טיפול בלייזר לטחורים: מדריך מקיף

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

אולי תרצו לקרוא עוד בנושא:

This is the heading

טיפול בלייזר לטחורים: מדריך מקיף

This is the heading

טיפול בטחורים פנימיים בשיטת PPH

This is the heading

טיפול בטחורים בשיטת דופלר לעומת כריתת טחורים

This is the heading

קשירת טחורים: מדריך מקיף