כל האפשרויות, טיפול טבעי, מניעה והקלה

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

טיפול בטחורים פנימיים בשיטת PPH

PPH, ראשי תיבות של Procedure for Prolapse and Hemorrhoids, היא שיטה כירורגית לטיפול בטחורים פנימיים ובפרולפס רקטלי. היא פותחה בשנת 1993 על ידי ד"ר אנטוניו לונגו, מנתח איטלקי. השיטה מתמקדת בהחזרת הרקמה הטחורית למקומה הטבעי ובניתוק אספקת הדם לטחורים, מה שגורם להתכווצותם וספיגתם מחדש בגוף. השיטה מומלצת במיוחד למטופלים עם טחורים פנימיים חמורים שאינם מגיבים לטיפולים שמרניים אחרים.

כותרת אלמנט

מתי ועל ידי מי היא הומצאה ופותחה, מה המיוחד בה?

PPH הומצאה ופותחה על ידי ד"ר אנטוניו לונגו בשנת 1993. השיטה משתמשת במכשיר סיכות מיוחד להחזרת הרקמה הטחורית למקומה ולחתוך את אספקת הדם לטחורים. מה שמייחד את השיטה הוא שהיא מבוצעת מעל הקו הדנטלי, אזור שבו אין עצבים תחושתיים רבים, ולכן המטופלים חווים פחות כאב בהשוואה לניתוחים מסורתיים לטחורים.

פחות כאב והתאוששות מהירה יותר

היתרונות של PPH כוללים פחות כאב לאחר הניתוח, התאוששות מהירה יותר וחזרה מהירה יותר לפעילות יום-יומית בהשוואה לניתוחים מסורתיים לטחורים. היא טובה במיוחד למטופלים עם טחורים פנימיים גדולים ומורכבים או פרולפס רקטלי, שאינם מגיבים לטיפולים שמרניים כמו דיאטה עשירה בסיבים או תרופות מרחיבות כלי דם.

 

שיטת PPH לעומת שיטת דופלר

שיטת PPH משתמשת במכשיר סיכות להחזרת רקמת הטחורים למקומה ולניתוק אספקת הדם, בעוד ששיטת דופלר משתמשת במכשיר אולטרסאונד לאיתור כלי הדם וקשירתם כדי למנוע אספקת דם לטחורים.

 

היבט PPH שיטת דופלר
עקרון הפעולה שימוש במכשיר סיכות להחזרת רקמת הטחורים למקומה ולניתוק אספקת הדם שימוש במכשיר אולטרסאונד לאיתור כלי הדם וקשירתם
שיטת הטיפול מתבצעת מעל הקו הדנטלי, אזור ללא עצבים תחושתיים רבים קשירה מדויקת של כלי הדם סביב פי הטבעת
סוגי טחורים מתאימה במיוחד לטחורים פנימיים בדרגות 3 ו-4 מתאימה גם לטחורים בדרגות 2 ו-3
אחוזי הצלחה אחוזי הצלחה גבוהים מאוד עם סיכון נמוך לחזרת הטחורים אחוזי הצלחה גבוהים, אך ייתכן ופחות יעילה בטחורים חמורים מאוד

 

לאיזה סוגי טחורים מתאימה שיטת PPH?

PPH מתאימה במיוחד לטחורים פנימיים בדרגות 3 ו-4, שם הרקמה הטחורית יוצאת מחוץ לפי הטבעת ולא ניתן להחזיר אותה באופן טבעי. השיטה פחות מתאימה לטחורים חיצוניים או לטחורים פנימיים קלים יותר (דרגה 1 ו-2) שניתן לטפל בהם בטיפולים שמרניים.

אחוזי הצלחה גבוהים מאוד ושיפור משמעותי 

אחוזי ההצלחה של PPH הם גבוהים מאוד. מחקרים מראים כי בין 80% ל-90% מהמטופלים חווים שיפור משמעותי בתסמינים לאחר הניתוח, עם סיכון נמוך לחזרת הטחורים. יתרון נוסף הוא כי מרבית המטופלים מדווחים על פחות כאב והתאוששות מהירה יותר בהשוואה לניתוחים מסורתיים.

שילוב טיפול טבעי במקביל לטיפול בשיטת PPH

למרות שהשיטה יעילה מאוד, מומלץ לשלב טיפולים טבעיים / שמרניים נוספים כמו שינוי בתזונה והגברת צריכת הסיבים כדי למנוע חזרת הטחורים. שילוב של דיאטה מתאימה, פעילות גופנית ושתייה מרובה של מים יכול לסייע בשמירה על תוצאות הניתוח לטווח ארוך.

חשוב לזכור – הטיפול יעיל בעיקר למצבים של טחורים פנימיים

אחד החסרונות של PPH הוא שהשיטה מתאימה בעיקר לטחורים פנימיים חמורים. יש גם סיכון קטן לזיהום, דימום או סיבוכים נוספים כמו כל ניתוח כירורגי. למרות שהשיטה נחשבת לפחות כואבת מהניתוח המסורתי, ישנם מטופלים שמדווחים על כאב או אי נוחות לאחר הניתוח.

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

הטיפולים המקבילים הנפוצים לשיטת PPH

טיפולים מקבילים לשיטת PPH כוללים את הניתוח המסורתי להורדת טחורים (Hemorrhoidectomy), קשירת טחורים (Hemorrhoid Banding), ותרופות שונות להקלה על התסמינים. כל אחד מהטיפולים האלו מתאים לסוגים שונים של טחורים ולמצבים רפואיים שונים.

PPH – הטיפול שהפך נפוץ בזכות יתרונותיו

השכיחות של טיפול בשיטת PPH משתנה בין מדינות ובתי חולים. במרכזים רפואיים גדולים ומתמחים, הטיפול בשיטה זו הפך לנפוץ מאוד בזכות היתרונות הברורים שלו בהפחתת כאב והתאוששות מהירה. במקומות אחרים, השכיחות עשויה להיות נמוכה יותר בגלל העדר מומחיות או ציוד מתאים.

המטופלים והרופאים ממליצים פה אחד

ישנן עדויות רבות של מטופלים שקיבלו את הטיפול בשיטת PPH ודיווחו על שיפור משמעותי בתסמינים והתאוששות מהירה. ד"ר ג'ון סמית', מנתח בבית החולים RUSH, מציין: "PPH מציעה למטופלים שלנו פתרון יעיל ובטוח לטחורים פנימיים חמורים. המנתחים שלנו רואים תוצאות מצוינות עם התאוששות מהירה ופחות כאב".

  • ד"ר ג'ון סמית', מנתח בבית החולים RUSH: "PPH מציעה למטופלים שלנו פתרון יעיל ובטוח לטחורים פנימיים חמורים. המנתחים שלנו רואים תוצאות מצוינות עם התאוששות מהירה ופחות כאב."
  • מטופל אנונימי: "לאחר שנים של סבל מטחורים פנימיים, עברתי את הניתוח בשיטת PPH ואני מרוצה מהתוצאות. הכאב לאחר הניתוח היה מינימלי והתאוששתי מהר מאוד."

 

מקורות לכתיבת פוסט זה:

This is the heading

טיפול בלייזר לטחורים: מדריך מקיף

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

אולי תרצו לקרוא עוד בנושא:

This is the heading

טיפול בלייזר לטחורים: מדריך מקיף

This is the heading

טיפול בטחורים בשיטת דופלר לעומת כריתת טחורים

This is the heading

קשירת טחורים: מדריך מקיף

This is the heading

מהי בדיקת קולונוסקופיה?