כל האפשרויות, טיפול טבעי, מניעה והקלה

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

פעולת מעיים וסיכון לסרטן

שינויים בהרגלי פעולת המעיים אינם תופעה שדנים עליה בחופשיות, אך יש לחוש בנוח לדון בהם עם הרופא. שינויים אלו כוללים את תדירות ההליכה לשירותים, עצירות או שלשולים קבועים, ומאפיינים שונים אחרים של פעולת המעיים. אלו הם רמזים חשובים לגבי המתרחש במערכת העיכול.

כותרת אלמנט

מהי משמעות שינויים בהרגלי פעולת המעיים?

שינויים אלו ייחודיים לכל אדם:

שינוי בתדירות הצואה

שינוי מתמשך, הנפרש על פני יותר ממספר ימים, בתדירות הצואה, המהווה סימן אפשרי לסרטן המעי הגס. כך, למשל, אם אדם מבצע באופן שגרתי שלוש תנועות מעיים ביום, ואז עובר לתנועה אחת ביום, או אחת ליומיים, המצב עלול להצביע על עצירות. מצד שני, דפוס המעיים הרגיל של אדם אחר עשוי להיות תנועת מעיים אחת ליום. במקרה זה, לא מדובר בחריגה.

 

 

שינויים עקביים בגוון הצואה ובתדירותה – שינוי קבוע הנראה בגוון הצואה עשוי להוות גם הוא סימן לסרטן המעי הגס. מספר שינויים מתוחכמים כוללים צואה דקה או צרה, בעוד ששינויים אחרים ברורים יותר וכוללים דם אדום כהה על הצואה, או גוון כהה, כמעט שחור. כל אלו עלולים להצביע על דימום במערכת העיכול.

קושי בפינוי צואה – תחושה מתמשכת של מאמץ במעבר תנועת מעיים.

תסמינים או סימנים אחרים של סרטן המעי הגס

תסמינים או סימנים אפשריים אחרים לסרטן המעי הגס כוללים אחד או יותר מהמצבים הבאים:

  • כאבי בטן או התכווצויות.
  • דימום מפי הטבעת
  • תחושת עייפות מוגברת או חולשה, כתוצאה מחוסר אנמיה וברזל, הנגרמים כתוצאה מסרטן המעי הגס.
  • ירידה במשקל שאינה מכוונת.
  • אובדן תיאבון
  • מסת צואה אותה ניתן לחוש בבדיקת הבטן או בבדיקה רקטאלית.

תסמינים אלו אינם רמז לאבחון סרטן המעי הגס. הם עשויים להצביע על בעיה נוספת במעיים כגון זיהום מדלקת חמורה, או מחלת קרוהן. מסיבה זו, חיוני לקבל אבחון מקצועי אצל הרופא. חלק מהאנשים אינם סובלים מתסמינים, וסרטן המעי מתגלה בבדיקת קולונוסקופיה, לאחר שהרופא הבחין באנמיה של חוסר ברזל בבדיקות הדם.

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

יש ליידע את הרופא על שינויים בהרגלי פעולת המעיים

בהתאם להיסטוריה הרפואית וממצאי הבדיקה הגופנית, הרופא עשוי לתזמן קולונוסקופיה אצל פרוקטולוג, רופא המתמחה בטיפול במחלות מערכת העיכול. הוא עשוי אף להזמין בדיקות דם, כגון ספירת דם מלאה ואנזימי כבד.

בהתאם לתסמינים, הוא עשוי להזמין בדיקות הדמיה, כגון בדיקת CT, על מנת לבדוק אבחנות אפשריות אחרות, כגון פיסורה או זיהום המעי. אם אדם מאובחן עם סרטן המעי הגס, קיימות אפשרויות טיפול שונות בהתאם לשלב הסרטן, אם הוא התפשט, ואם כן, כמה רחוק הוא הגיע בגוף.

אמצעי זהירות למניעת סרטן המעי הגס

מומלץ לדעת מה נורמלי באופן אישי מבחינת תנועות המעיים, והתחושה הכללית. אין צורך בתיעוד מפורט של הרגלי השירותים, אך אם מבחינים בשינויים מההרגלים האופייניים, יש לתת עליהם את הדעת. אם השינויים נמשכים זמן קצר בלבד, או שהסיבה להם ידועה, למשל, מחלה או אכילת משהו שמגרה את הבטן, אין צורך לדאוג. אך אם השינויים נמשכים למעלה ממספר ימים, יש להתייעץ עם הרופא.

בעוד שאפשרות סרטן המעי הגס עלולה להפחיד, גילוי מוקדם הוא השיטה הטובה ביותר לקבלת הטיפול הרפואי ההולם. בנוסף, קיימת אפשרות שמשהו אחר לחלוטין מתרחש, פחות חמור מסרטן. ללא קשר, יש לנקוט באמצעי זהירות ולבדוק את כל התסמינים.

This is the heading

מה אסור לאכול כשיש טחורים

שמן פיגם - שמן הפלא לטיפול טבעי בטחורים

אולי תרצו לקרוא עוד בנושא:

This is the heading

מה אסור לאכול כשיש טחורים

This is the heading

עודף משקל

This is the heading

עצירות